سوالات متداول

در این بخش تلاش شده است به پرسش های پرتکراری که همواره دغدغه و علامت سوال ذهن سهامداران گرامی می باشد، پاسخی کامل و جامع داده شود. چنانچه سوال شما در بین سوالات زیر نمی باشد، در انتهای همین صفحه می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

شرکت صبا تأمين پارسيان، با نگاه بلندمدت و با مأموریت تأمین آتیه کارکنان گروه بانک پارسیان، در سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت نمود. عمده فعالیت های شرکت در زمینه سرمایه گذاری در ساختمان، معدن و بازار سهام می باشد. صبا تأمین پارسیان به پشتوانه اعتماد شما، با جذب آورده کارکنان/کارفرمایان ذیربط و تأمین بازدهی مناسب طی دهه گذشته، با میانگین بازدهی مناسب تر از سایر بازارهای رقیب، با ریسک کمتر، توانسته است سود قابل توجهی برای دوره های جاری و اندوخته چشم گیری برای آینده سهامداران فراهم نماید.

شما چنانچه از کارکنان بانک پارسیان و یا شرکت های تابعه آن باشید می توانید ضمن هماهنگی با واحد امور اداری شرکت خود، درخواست عضویت را به شرکت صبا تأمین پارسیان ارسال نمایید.

پس از ورود به سایت شرکت صورت های مالی از منوی سهامداران در صفحه گزارش های مالی قابل مشاهده است.

چنانچه هم اکنون عضو گروه پارسیان می باشید، با توجه به آیین نامه داخلی شرکت صبا تأمین پارسیان، نقل و انتقال سهام تنها بین سهامداران و صرفاً با مجوز هیئت مدیره امکان پذیر می باشد. در ضمن آن دسته از سهامدارانی که هم اکنون از مجموعه پارسیان منفک شده اند می توانند سهام خود را به شرکت آتیه پارسیس کیش بر اساس نرخ مصوب واگذار نمایند. در هر صورت توصیه هیئت مدیره شرکت به سهامداران، پرهیز از فروش و  نقل و انتقال سهام می باشد. شایان  توجه است که از حدود ۱۹۰۰ سهامدار منفک شده از گروه تا کنون حدود ۸۵ درصد کماکان در ردیف سهامداران شرکت باقی مانده اند.  

بله معمولاً در فواصل زمانی مختلف این امکان از طرف شرکت ایجاد و به اطلاع سهامداران محترم می رسد.

به اندازه ۳% حقوق و مزایای هر فرد می باشد. که به همان اندازه نیز کارفرما متقبل می شود و پرداخت می نماید.

از طریق صفحه پرتال سهامداران با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه خود می توانید تمامی اطلاعات مالی و دارایی سهام خود را مشاهده نمایید.

پس از تأیید بازرس قانونی شرکت و تصویب هیئت مدیره میزان و نحوه برخورداری از حق تقدم سهام در مجمع عمومی فوق العاده مورد تصویب نهایی قرار گرفته و اطلاع رسانی از طریق سایت شرکت صورت می پذیرد.

روند تقسیم سود طی سنوات اخیر خوشبختانه روند صعودی داشته و طبق قانون تجارتبررسی این موضوع در صلاحیت مجمع عمومی سهامداران بوده که متناسب با عملکرد شرکت تعیین می شود.

با توجه به و هدف از تاسیس شرکت و واریزی های حق عضویت (۳% حقوق و مزایای هر فرد به صورت ماهانه و به همان اندازه سهم کارفرما)، این شرکت در گروه شرکت های صنفی و خانوادگی قرار گرفته که با ورود سهامداران غیر، تجانس سهامداران برداشته شده و ماهیت آینده نگری آن از بین رفته و به همین دلیل واریز سهم فرد و کارفرما، مضافاً انتظار بازده متناسب با مقررات سازمان بورس همخوانی ندارد.

علی رغم محدود شدن برخی امکانات مقرون به صرفه طی سنوات گذشته، کماکان شرکت در صدد شناسایی امکانات و بهره برداری بوده و در این زمینه از نظرات پیشنهادی سهامداران محترم استقبال می نماید.

در این زمینه به علت حجم بالای سرمایه گذاری در حوزه انبود سازی مسکن و پایین بودن سهم متقاضیان در این عرصه شرایط لازم مهیا نمی باشد، لیکن با اقداماتی که ممکن است از جانب بانک و سایر نهادهای ذی صلاح آغاز گردد همراهی و مشارکت خواهد نمود.

این فرایند حدود یک ماه زمان می برد.

خیر اما سهامداران می توانند در فواصل زمانی که اعلام می شود نسبت به خرید سهام بیشتر اقدام نمایند.

فرم درخواست